Nissan LEAF - elektryczny bestseller

2019-05-02 11:14 |

#Elektryczne #Nissan #LEAF #ZE1
Nissan LEAF - elektryczny bestseller

Nissan LEAF to samochód z w pełni elektrycznym napędem. Do produkcji wszedł w 2010 roku zyskując ogromną popularność. W 2017 roku zadebiutowała druga generacja w 100% bez emisyjnego modelu dzielnie utrzymując pozycję lidera elektromobilności.

Galeria: Nissan Leaf (2019)

Druga generacja modelu Nissan LEAF tak jak poprzednik jest przedstawicielem aut kompaktowych. Występuje jako pięciodrzwiowy hatchback. Mierzy 4490 mm długości, 1788 mm szerokości (2030 mm wliczając lusterka) oraz wysokość od 1530 mm do 1545 mm w zależności od wersji.

Posiada wygodne, przestronne wnętrze mogące przewieźć pięciu pasażerów i bagaż o objętości od 385 litrów do nawet 1176 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Nowoczesne technologie nowego Nissana LEAF są proste w obsłudze i intuicyjne, dzięki czemu kierowca ma niezrównaną przyjemność z jazdy. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom udało nam się połączyć funkcjonalność nowoczesnego samochodu z technologią przyjazną dla środowiska. LEAF jest w polskich salonach i polscy klienci nie muszą nam wierzyć na słowo – mogą sami udać się do wybranych salonów, zobaczyć oraz przetestować nowego Nissana LEAF. Przyszłość motoryzacji zaczyna się dziś!

Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce



Nissan LEAF jest oferowany w dwóch wersjach z napędem elektrycznym. Pierwszy wariant wyposażony jest w synchroniczny elektryczny silnik o mocy 150 KM (110 kW) i momencie obrotowym równym 320 Nm. Źródłem energii jest laminowany akumulator litowo-jonowy o napięciu 350 V i pojemności 40 kWh. W takiej konfiguracji przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 144 km/h. Czas ładowania ładowarką pokładową z gniazdka domowego przewodem EVSE zajmuje 21 godzin. Czas ładowania można skrócić do 7 godzin i 30 minut używając ładowarki naściennej 32 A o mocy 6,6 kW. Zasięg na jednym pełnym ładowaniu w cyklu mieszanym to 270 km (WLTP). W cyklu miejskim aż 389 km (WLTP).

Drugi wariant napędzany jest również synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 217 KM (160 kW) i 340 Nm momentu obrotowego. Energia magazynowana jest w laminowanym akumulatorze litowo-jonowym o napięciu 350 V i pojemności 62 kWh. Mocniejsza wersja może poszczycić się również lepszymi osiągami - pierwszą setkę na liczniku zobaczymy po 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 157 km/h. Dłuższy jest natomiast czas ładowania - korzystając z ładowarki pokładowej 6.6 kW z ładowarki naściennej 32 A - 11 i pół godziny, używając przewodu EVSE z gniazdka domowego czas ładowania to aż 32 godziny.Dłuższy czas ładowania wynagradzany jest za to zasięgiem, aż 385 km w cyklu mieszanym (WLTP).

Nissan LEAF jest niewątpliwie jednym z liderów na rynku samochodów elektrycznych. W 2018 roku w Europie sprzedano 40 699 egzemplarzy modelu Nissan LEAF dając mu pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie w 2018 roku.

Galeria: Nissan Leaf (2019)

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL