MAN eTGE - cichy i czysty transport

2019-07-03 20:37 |

#Elektryczne #MAN #eTGE
MAN eTGE - cichy i czysty transport

Do produkcji trafił w kwietniu 2017 roku - MAN TGE - to zupełna nowość w gamie niemieckiego producenta znanego z produkcji ciężarówek. MAN TGE to rodzina dużych samochodów dostawczych oraz lekkich ciężarówek. Druga nowość - MAN TGE dostępny jest również w wersji z napędem elektrycznym.

Wyposażony w elektryczny zespół napędowy MAN eTGE doskonale pasuje do nowoczesnego miasta - cichego i czystego. MAN eTGE napędzany silnikiem elektrycznym spełnia oczekiwania mieszkańców miast co do przyszłości transportu dystrybucyjnego i dostawczego. Ponad 70% lekkich pojazdów użytkowych stosowanych w transporcie miejskim pokonuje w ciągu dnia poniżej 100 km, poruszając się przy tym z niewielką średnią prędkością.

Elektryczna wersja MAN-a TGE skonstruowana jest w oparciu o model o długości 5986 mm i wysokości 2590 mm - z rozstawem osi 3640 mm (L1H2), a jego pojemność ładunkowa wynosi 10,7 m3 - nieco ponad pół metra mniej niż wersja z napędem konwencjonalnym. Dopuszczalna masa całkowita MANa eTGE wynosi 3500 kg lub 4250 kg - dając ładowność od 950 do 1700 kilogramów.

Źródłem napędu modelu MAN eTGE jest stale wzbudzany silnik synchroniczny o maksymalnej dostępnej mocy 136 KM (100 KW) i momencie obrotowym równym 290 Nm - dostępne w całym zakresie prędkości obrotowej. Napęd przekazywany jest na przednią oś. Elektrycznego TGE można rozpędzić maksymalnie do 90 km/h. Pobór energii wynosi około 20 kWh/100 km dając zasięgo około 160 km (NEFZ). Skonstruowany głównie z myślą o jeździe w miejskich warunkach MAN eTGE odzyskuję energię podczas hamowania (rekuperacja) wydłużając zasięg.

Czas ładowania w zależności od sposobu ładowania jest zróżnicowany. Za pomocą stacji ładowania o mocy 40 kW już w ciągu 45 minut można naładować 80% akumulatora. Posiadając standardowe przyłącze trójfazowe czas potrzebny do naładowania MANa eTGE wynosi 5,5h. W przypadku ładowania ze zwykłego gniazdka 230 V proces ładowania zajmuje około 9 godzin. Przy prawidłowej obsłudze akumulatorów o mocy 36 kW utrata mocy po dziesięciu latach i 2000 cyklach ładowania wynosi zaledwie 15%. Poszczególne moduły obejmujące sześć lub dwanaście ogniw mogą być przy tym wymieniane niezależnie od siebie. Moduły akumulatora umieszczone są pod lekko podniesioną (ok. 10 cm) podłogą ładowni.

MAN eTGE na wyposażeniu posiada system nawigacji, ogrzewaną szybę przednią oraz inne układy wspomagające oraz ułatwiające jazdę i zapewniające bezpieczeństwo m.in. system hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assist).

MAN eTGE produkowany jest w Polsce od 2018 roku.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL