Nasi klienci powiedzieli, że chcą kompaktowego pojazdu o wyróżniającym się wyglądzie, do codziennego użytku. Rezultatem jest nowy Ford Puma - charyzmatyczny i praktyczny
Stylistycznie nowy Ford Puma prezentuje się bardzo atrakcyjnie i nowocześnie. W przedniej części zauważamy duży grill charakterystyczny dla modeli Forda, oraz przednie reflektory osadzone wizualnie w błotnikach przednich nadające aerodynamiczny wygląd. Z boku sylwetka Pumy z wyraźnymi nadkolami, przetłoczeniem powierzchni drzwi bocznych, pochyłą linią dachu wraz z idącą ku górze linią okien prezentuje się dynamicznie.
Od pierwszego dnia planowaliśmy pojazd, który będzie natychmiast rozpoznawalny - w rezultacie stworzyliśmy kompaktowy crossover, będący przeciwieństwem tego, co wyprodukowaliśmy wcześniej
Dla nowego Forda Puma przewidziano dziesięć żywych kolorów nadwozia.
Nowy Ford Puma będzie dostępny z 1.0-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost Hybrid ze zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG) o mocy 11,5 kW, zastępującym standardowy alternator umożliwia odzyskiwanie energii traconej podczas hamowania, która zostanie użyta do ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik wspierając trzycylindrową jednostkę wykorzystując zmagazynowaną energię do wspomagania momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania w zależności od sytuacji od 20 - 50 Nm. Hybrydowa wersja nowej Pumy oferowana będzie w wersjach o mocy 125 KM i 155 KM.
Nasz 1,0-litrowy silnik EcoBoost już udowodnił, że oszczędność paliwa i wydajność mogą iść w parze. Nasza technologia EcoBoost Hybrid przenosi ją na wyższy poziom
Oszczędności jakie można uzyskać sięgają w zużyciu paliwa do 9%. Zużycie paliwa dla wersji 125-konnej wyniesie 5.4 l/100 km emitując 124 g CO2/km. Wersja 155-konna skonsumuje od 5.6 l/100 km emitując CO2 na poziomie 127 g/km.
Nowa Puma trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku. Jej produkcja odbywać się będzie w zakładzie montażowym Forda Craiova w Rumunii.