Nadchodzi nowy Ford Puma - hybrydowy crossover

2019-07-06 15:51 |

#MHEV #Ford #Puma
Nadchodzi nowy Ford Puma - hybrydowy crossover

Ford zaprezentował nowy model Ford Puma - w przeciwieństwie do swojego poprzednika produkowanego w latach 1997-2002 nowy model nie będzie autem typu coupe - lecz kompaktowym crossoverem zachowującym z poprzednika sportowy charakter.

Galeria: Nowy Ford Puma MHEV (2019)

Nowy Ford Puma dołącza do rozwijającej się w Europie rodziny samochodów typu SUV stanowiący obecnie na rynku europejskim ponad jedną piątą sprzedaży nowych samochodów. Ford Puma z odważnym designem otwiera nowy rozdział w stylistyce Forda.

Nasi klienci powiedzieli, że chcą kompaktowego pojazdu o wyróżniającym się wyglądzie, do codziennego użytku. Rezultatem jest nowy Ford Puma - charyzmatyczny i praktyczny

Stuart Rowley, prezes Ford Europe



Stylistycznie nowy Ford Puma prezentuje się bardzo atrakcyjnie i nowocześnie. W przedniej części zauważamy duży grill charakterystyczny dla modeli Forda, oraz przednie reflektory osadzone wizualnie w błotnikach przednich nadające aerodynamiczny wygląd. Z boku sylwetka Pumy z wyraźnymi nadkolami, przetłoczeniem powierzchni drzwi bocznych, pochyłą linią dachu wraz z idącą ku górze linią okien prezentuje się dynamicznie.

Od pierwszego dnia planowaliśmy pojazd, który będzie natychmiast rozpoznawalny - w rezultacie stworzyliśmy kompaktowy crossover, będący przeciwieństwem tego, co wyprodukowaliśmy wcześniej

George Saridakis, dyrektor, Projektowania wnętrz i nadwozia, Ford Europe



Dla nowego Forda Puma przewidziano dziesięć żywych kolorów nadwozia.

Nowy Ford Puma będzie dostępny z 1.0-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost Hybrid ze zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG) o mocy 11,5 kW, zastępującym standardowy alternator umożliwia odzyskiwanie energii traconej podczas hamowania, która zostanie użyta do ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik wspierając trzycylindrową jednostkę wykorzystując zmagazynowaną energię do wspomagania momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania w zależności od sytuacji od 20 - 50 Nm. Hybrydowa wersja nowej Pumy oferowana będzie w wersjach o mocy 125 KM i 155 KM.

Nasz 1,0-litrowy silnik EcoBoost już udowodnił, że oszczędność paliwa i wydajność mogą iść w parze. Nasza technologia EcoBoost Hybrid przenosi ją na wyższy poziom

Roelant de Waard, wiceprezes ds. Marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford Europe



Oszczędności jakie można uzyskać sięgają w zużyciu paliwa do 9%. Zużycie paliwa dla wersji 125-konnej wyniesie 5.4 l/100 km emitując 124 g CO2/km. Wersja 155-konna skonsumuje od 5.6 l/100 km emitując CO2 na poziomie 127 g/km.

Nowa Puma trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku. Jej produkcja odbywać się będzie w zakładzie montażowym Forda Craiova w Rumunii.

Galeria: Nowy Ford Puma MHEV (2019)

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL