Hybryda, sport, luksus - Porsche Cayenne E-Hybrid

2019-07-08 11:03 |

#PHEV #Porsche #Cayenne #E-Hybrid
Hybryda, sport, luksus - Porsche Cayenne E-Hybrid

Porsche Cayenne to sportowo-użytkowy samochód osobowy będący przedstawicielem segmentu E. Model trzeciej generacji zadebiutował w 2017 roku. Rok później do oferty dołączyła zelektryfikowana wersja z rodziny E-Performance - Porsche Cayenne E-Hybrid.

Galeria: Porsche Cayenne E-Hybrid

Porsche Cayenne to duży pięciodrzwiowy samochód typu SUV. Mierzy 4918 mm długości, 2194 mm szerokości (2194 mm wliczając lusterka) i 1696 mm wysokości. Przy rozstawie osi wynoszącym 2895 mm udało się wygospodarować sporą przestrzeń dla pięciu pasażerów z możliwością przewiezienia od 645 l bagażu do nawet 1610 l. Porsche Cayenne posiada niezłe właściwości terenowe - prześwit można regulować za pomocą pneumatycznego zawieszenia - standardowo wynosi on 190 mm w trybie off-road zwiększa się do 245 mm.

Cayenne dostępne z napędem hybrydowym typu plug-in napędzane jest za pomocą układu hybrydowego o mocy systemowej 462 KM (340 kW) i momencie obrotowym równym 700 Nm dostępnym tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego - doładowanie boost zastosowane jak w modelu 918 Spyder. Hybrydowy układ napędowy zbudowany jest z 3-litrowego sześciocylindrowego widlastego silnika benzynowego o mocy 340 KM (250 kW) współpracującego z elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM (100 kW). Ważące ponad dwie tony Cayenne E-Hybrid rozpędza się maksymalnie do 253 km/h, a pierwszą setkę osiąga w 5 sekund. To znakomity wynik jak na tak dużego SUVa. Tryb elektryczny pozwala rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h, a zasięg całkowicie elektryczny wynosi 44 km. Porsche Cayenne E-Hybrid wyposażone jest w automatyczną ośmiobiegową skrzynię Tiptronic S oraz aktywny napęd na wszystkie koła.

Ciekawostką jest zastosowanie funkcja boost pochodzącej ze sportowego modelu Porsche 918 Spyder. Boost wykorzystuje motor elektryczny w celu zwiększenia osiągów, co oznacza, że maksymalny systemowy moment obrotowy dostępny jest tuż po wciśnięciu pedału gazu. Efekt: jeszcze bardziej spontaniczne reakcje i wyśmienite wrażenia z jazdy. Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe. Dwa pozostałe ustawienia służą zapewnieniu maksymalnej efektywności.

Z racji że model Porsche Cayenne E-Hybrid jest samochodem typu plug-in umiejscowiony pod podłogą tylnej części, chłodzony cieczą litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,1 kWh można ładować z zewnętrznych źródeł energii elektrycznej. Ładować można go w domu bezpośrednio z gniazdka 230 V w czasie 7,8 godziny, a przy użyciu opcjonalnej ładowarki o mocy 7,2 kW, ładowanie w domu skrócimy do 2,3 godziny. Cały proces ładowania można kontrolować za pomocą systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect.

Porsche Cayenne E-Hybrid w trasie powinno zadowolić się średnio 3,2 - 3,4 l benzyny, oraz 20,6-20,9 kWh energii. Średnia emisja CO2 wynosi 72 g/km (NEDC).

Cena w polskiej dystrybucji modelu Porsche Cayenne E-Hybrid rozpoczyna się od 432 800 zł.

Galeria: Porsche Cayenne E-Hybrid

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL