Honda CR-V - pierwszy hybrydowy SUV od Hondy

2019-07-15 19:22 |

#Hybrid #Honda #CR-V
Honda CR-V - pierwszy hybrydowy SUV od Hondy

Zadebiutowała na rynku w 1995 roku, jako przedstawiciel kompaktowych modeli typu SUV. Wciąż ulepszana przez kolejne generacje w piątej odsłonie otrzymała napęd hybrydowy. Co oferuje Honda CR-V Hybrid?

Galeria: Honda CR-V Hybrid

Piąta generacja modelu CR-V trafiła na europejskie rynki pod koniec 2018 roku. Całkowicie nowy model CR-V jako pierwszy SUV marki Honda dostępny jest na rynkach europejskich z napędem hybrydowym.
Stylistycznie piąta generacja modelu Honda CR-V zachowała charakterystyczną sylwetkę, prezentując się nowocześnie i pewnie dzięki szerszym muskularnym nadkolom, wyrazistymi liniami maski i tylnych partii nadwozia. Przód pojazdu jest typowy dla aktualnych generacji modeli Hondy z charakterystyczną stylizacją pasa przedniego i kształtem reflektorów. Reflektory co oczywiste wykonane są w technologii LED. Kolejnym charakterystycznym elementem stylizacji jest załamanie górnej linii okien w tylnej części nadwozia, które biegnie równolegle z konturem pokrywy bagażnika. W tylnej części uwagę przyciągają klosze tylnych lamp o ostrych konturach w kształt litery „L”.

Nowa Honda CR-V mierzy 4 600 mm długości, 1 855 mm szerokości (2 117 mm wliczając lusterka) oraz 1 679 mm wysokości (wliczając antenę).

Podsumowując Honda postawiła na projekt o czystych, oszczędnych formach pozbawionych zbędnych elementów stylizacyjnych tworząc nowoczesnego, dynamicznego SUV-a, który jest również niezwykle funkcjonalny.

Zwiększony został rozstaw osi (do 2 663 mm) dzięki czemu udało się uzyskać przestronne wnętrze. Pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga bagażnika posiada dwustopniową regulację wysokości, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Pojemność bagażnika wynosi od 497 l w konfiguracji pięcioosobowej do 1 694 l w konfiguracji dwuosobowej.

Za napęd hybrydowej wersji modelu Honda CR-V odpowiada zespół napędowy z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy (i-MMD), w którego skład wchodzą: spalinowy, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1993 cm3; dwa silniki elektryczne - jeden napędowy, drugi służący jako generator oraz akumulator litowo-jonowy. Benzynowa jednostka generuje 145 KM (107 kW) mocy i 175 Nm momentu obrotowego. Całkowita moc zespołu hybrydowego wynosi 184 KM (135 kW) i 315 Nm momentu obrotowego przenoszonego w zależności od wersji na koła przednie lub na wszystkie koła za pomocą bezstopniowej przekładni e-CVT. Osiągi? Prędkość maksymalna 180 km/h, przyspieszenie od 0 - 100 km/h od 8,8 s (wersja z napędem na przednie koła) do 9,2 (AWD). A jak wygląda spalanie? Katalogowe średnie spalanie według WLTP dla wersji z przednim napędem od 6,9 l/100 km z poziomem emisji CO2 156 g/km. Wersja z napędem na cztery koła spali ok. 7,3 l/100 km emitując 166 g CO2/km.

Honda CR-V posiada trzy tryby jazdy zapewniające najwyższą możliwą efektywność podczas jazdy. Tryb elektryczny (EV Drive), podczas którego akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy; Tryb hybrydowy (Hybrid Drive), w którym silnik benzynowy dostarcza moc do silnika elektrycznego/generatora, który z kolei przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego; Tryb silnika spalinowego (Engine Drive), w którym silnik benzynowy przekazuje napęd bezpośrednio na koła za pośrednictwem sprzęgła blokującego. Podczas jazdy miejskiej, CR-V Hybrid w sposób płynny samodzielnie przechodzi pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym. Tryb elektryczny daje zasięg do około 2 km bezemisyjnej jazdy.

Honda CR-V jest najbezpieczniejsza w historii dzięki nowej konstrukcji nadwozia i udoskonalonym systemom bezpieczeństwa. Na wyposażeniu modelu CR-V znalazły się liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo oraz wspomagające kierowcę:
- system ograniczający skutki kolizji - monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także pomaga wyhamować Hondę CR-V, gdy kolizji nie da się już uniknąć
- system ostrzegający o ryzyku kolizji (FCW): system monitoruje drogę przed samochodem i ostrzega kierującego w sytuacjach grożących potencjalną kolizją
- system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu (LDW): wykrywa niesygnalizowaną kierunkowskazem i niezamierzoną zmianę pasa ruchu i wysyła kierowcy odpowiednie sygnały ostrzegawcze, nakazujące mu podjęcie czynności korygujących tor jazdy.
- system chroniący przed zmianą toru jazdy (RDM): wykorzystując dane z kamery przedniej w system ocenia, czy samochód nie zbacza z prawidłowego toru jazdy
- układ ułatwiający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKAS): korzystając z kamery śledzi znaki poziome i dokonuje drobnych korekt kierunku jazdy ułatwiając utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu
- adaptacyjny tempomat (ACC) umożliwiający zaprogramowanie prędkości z zachowaniem wymaganej odległości od pojazdu poprzedzającego
- system rozpoznawania znaków drogowych (TSR) wykrywa i automatycznie rozpoznaje znaki drogowe związane z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania
- inteligentny ogranicznik prędkości porównujący ograniczenie prędkości ustawione przez kierowcę z informacjami pozyskanymi przez system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), automatycznie dostosowując prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi.

Dodatkowo Hondzie CR-V dostępne są:
- funkcja ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (Blind Spot Information): wykorzystując czujniki radarowe rejestruje pojawienie się innego pojazdu w miejscu niewidocznym dla kierowcy
- system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania
- wielofunkcyjna kamera cofania oferuje doskonałą widoczność i pełne bezpieczeństwo podczas cofania - standardowy kąt widoczności wynoszący 130 stopni, szeroki kąt wynoszący 180 stopni oraz obraz za samochodem widziany z góry.

Galeria: Honda CR-V Hybrid

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL