Lexus UX luksusowy crossover z napędem hybrydowym

2019-07-16 20:33 |

#Hybrid #Lexus #UX #250h #250h E-Four
Lexus UX luksusowy crossover z napędem hybrydowym

Lexus UX zadebiutował wraz z początkiem roku, oferując charkterystyczne dla marki luksus, bezpieczeństwo i wyrazisty design. Dysponuje przy tym ekologiczną i oszczędną hybrydową jednsostką napędową.

Galeria: Lexus UX 250h

Lexus UX jest przedstawicielem kompaktowych modeli typu crossover, uzupełniając europejską rodzinę większych modeli NX i RX. Charakteryzuje się ciekawą stylistyką nadwozia, zachowując funkcjonalność. W przedniej części od razu zauważamy grill o kształcie klepsydry, charakterystyczny dla modeli Lexusa. Przednie reflektory w technologi LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie grota strzały nadają modelowi UX pewny siebie wygląd. Główne linie nadwozia biegną od grilla wzdłuż kabiny. Zdecydowanie wyrzeźbione powierzchnie i mocno opadające przednie i tylne błotniki odzwierciedlają siłę, zaś aerodynamiczny profil, duże koła odsunięte ku narożnikom oraz zdecydowany przód kształtują zwinną sylwetkę. Ciągnące się przez całą szerokość tyłu światła zawierające 120 diod LED tworzą w nocy niepowtarzalną sygnaturę zwężającą się ku środkowi do zaledwie 3 mm. Spojler na tylnej krawędzi dachu i płaski spód samochodu przyczyniają się do obniżenia poziomu hałasu i zmniejszenia zużycia paliwa.

Lexus UX został stworzony dla kierowców pragnących świeżego, nowoczesnego i dynamicznego podejścia do jazdy w luksusowych warunkach. Zaprojektowaliśmy UX tak, aby przyciągał nabywców w wieku około 30 lat, dla których ważne jest nie tylko to, co nowe i ekscytujące, ale również to, co odpowiada ich stylowi życia

Chiki Kako - wiceprezes Lexus International i główna inżynier modelu



Kabina Lexusa UX zapewnia poczucie luksusu na poziomie komfortowego sedana, ale przy typowej dla crossovera wyższej pozycji foteli. We wnętrzu podróżować może pięciu pasażerów przewożących 320 l bagażu. Lexus UX zapewnia niski poziom hałasu we wnętrzu dzięki rozmieszczeniu w nadwoziu specjalnych elementów pochłaniających dźwięk i izolacji dźwiękowej.
Tablica przyrządów UX łączy unikalne rozwiązania Lexusa i intuicyjną technologię. Siedmiocalowy ekran LCD cyfrowo wyświetla realistyczne, analogowe wskaźniki, zaś opcjonalny wyświetlacz projekcyjny, prezentuje najważniejsze informacje na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy.

Lexus UX jest pierwszym modelem japońskiego producenta oprartym na nowoczesnej platformie GA-C (Global Architecture - Compact), która charakteryzuje się lekką, a jednocześnie bardzo sztywną strukturą, z nisko położonym środkiem ciężkości.

Lexus UX 250h wyposażony jest w napęd hybrydowy cwartej generacji o mocy systemowej 178 KM (130 kW). Układ składa się z nowego czterocylindrowego, rzędowego silnika benzynowego o pojemności 1987 cm3 sprzężonym z dwoma silnikami elektrycznymi za pomocą nowej walcowej przekładni redukcyjnej e-CVT. Dzięki temu umieszczono elektryczny silnik napędowy (MG2) nad generatorem (MG1). Energia elektryczna magazynowana jest w niklowo-wodorkowym (NiMH) chłodzonym akumulatorze trakcyjnym. Akumulator o niewielkiej masie i wymiarach umieszczony jest pod tylnymi siedzeniami. Napęd przenoszony jest w wersji UX 250h na koła przednie, w wersji UX 250 h E-Four na cztery koła. System napędu E-Four wykorzystuje do napędu kół tylnej osi dodatkowy silnik elektryczny, zintegrowany z mechanizmem różnicowym.

Na pokładzie luksusowego crossovera nie mogło zabraknąć bogatego wyposażenia. Standardem jest multimedialny siedmiocalowy wyświetlacz wielofunkcyjny, zaś z systemem Lexus Premium Navigation instalowany jest wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Nagłośnienie standardowo składa się z systemu z sześcioma głośnikami - opcjonalnie ośmioma z dodatkowym głośnik wysokotonowym pośrodku tablicy przyrządów oraz subwoofer umieszczony w przestrzeni bagażowej. Opcjonalnie zamówić można system Mark Levinson Premium Surround Sound zbudowany z 13 głośników, ośmiokanałowego wzmacniacza klasy D o mocy 668 W oraz technologie Quantum Logic Surround Sound i ClariFi 2.0, dostarczając osobom znajdującym się w kabinie UX wrażeń jak z sali koncertowej.
Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiada szereg systemów bezpieczeństwa. Pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ obejmuje działający przy każdej prędkości radarowy dynamiczny tempomat, system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, funkcję utrzymywania pasa ruchu i ostrzegania o niezamierzonym jego opuszczeniu (LKA/LDA), funkcję rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz funkcje adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) i automatycznych świateł drogowych (AHB). Inne dostępne funkcje bezpieczeństwa obejmują system ostrzegania o obecności poruszających się lub nieruchomych pojazdów wokół UX podczas działań związanych z parkowaniem.
Dodatkowo na wyposażeniu Lexusa UX znalazło się osiem poduszek powietrznych: przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera, zamontowane w fotelach boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne kurtynowe poduszki powietrzne na całej długości kabiny.

Lexus UX zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w najnowszym badaniu bezpieczeństwa Euro NCAP 2019

Galeria: Lexus UX 250h

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL