Biznesowa limuzyna z napędem hybrydowym BMW 530e

2019-07-17 21:18 |

#PHEV #BMW #Seria 5 #530e #iPerformance
Biznesowa limuzyna z napędem hybrydowym BMW 530e

Zachowuje wszystkie cechy pełnowartościowej limuzyny z dodatkiem przyjemności płynącej z możliwości w pełni elektrycznej jazdy - BMW 530e iPerformance to pierwszy model serii 5 ze zelektryfikowanym napędem hybrydowym typu plug-in. Dostępna z napędem na tylne lub wszystkie koła.

Galeria: BMW 530e iPerformance

BMW Serii 5 Limuzyna z nadwoziem czterodrzwiowym typu sedan, jest przedstawicielem samochodów segmentu E - klasy wyższej. Obecna - siódma generacja do produkcji weszła produkcji w 2017 roku. BMW Serii 5 (G30) Limuzyna mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości (2136 mm wliczając lusterka) i 1466 mm wysokości. Przy rozstawie osi równym 2975 mm oferuje przestronne wnętrze dla pięciu pasażerów. W wersji hybrydowej bagażnik jest mniejszy o 120 litrów od wersji z napędem konwencjonalnym i jego pojemność wynosi 410 litrów.

Hybrydowy układ napędowy jest połączeniem 4-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego o pojemności 1998 cm3 i mocy 184 KM (135 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 113 KM (83 kW). Całkowita moc układu hybrydowego to 252 KM (185 kW) i 420 Nm momentu obrotowego przenoszonego na drogę poprzez automatyczną 8-biegową skrzynie Steptronic. Zelektryfikowana wersja "piątki" gwarantujące frajdę z jazdy typową dla modeli BMW. Szczególnie w wersji tylnonapędowej. Co z osiągami? Podczas jazdy w trybie całkowicie elektrycznym BMW 530e iPerformance pokonać może dystans do ok. 65 km z maksymalną prędkością 140 km/h. W trybie z użyciem silnika spalinowego prędkość maksymalna wzrasta do 235 km/h. Pierwsza setka na liczniku gości już po upływie 6,1 sekundy - w wersji z napędem na cztery koła xDrive przyspieszenie zajmuję o 0,1 sekundy więcej czasu. Pozytywne zaskoczenie pojawia się również gdy spojrzymy na katalogowe wartości spalania w granicach 1,6 - 1,8 l dla wersji z tylnym napędem i 2,0 - 2,2 l wersja xDrive.

Od 2018 roku BMW jako pierwszy producent samochodów na świecie oferuje możliwość bezprzewodowego - indykcyjnego ładowania akumulatorów w modelach hybrydowych typu plug-in m.in. w serii 5. Ładując w ten sposób akumulatory z mocą 3,2 kW całkowite naładowanie wysokonapięciowych baterii BMW 530e iPerformance osiągniemy w ciągu około trzech i pół godziny. Używając standardowych przewodowych systemów ładowania np. ładując ze zwykłego gniazdka elektrycznego akumulator naładujemy w czasie niespełna pięciu godzin, zaś ze stacji ładowania BMW i Wallbox (moc ładowania 3,7 kW) w niecałe trzy godziny.

Hybrydowa wersja BMW 530e iPerformance posiada nieograniczony wybór opcji wyposażenia. W ofercie dostępnych jest wiele systemów wspomagających m.in. asystent omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, asystent zmiany pasa ruchu oraz aktywne ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, które koryguje tor jazdy przy zagrożeniu kolizją. Opcjonalny dostępny jest aktywny regulator prędkości (ACC) i asystent pasa ruchu oferujące przejmowanie ograniczeń prędkości przez funkcję Speed Limit Assist wchodzącą w skład aktywnego regulatora prędkości. zaś asystent kierowania i toru jazdy pozwala zachować odstęp przyspieszając, hamując oraz utrzymać właściwy tor jazdy z prędkością do do 210 km/h. Z systemów wspomagających można korzystać również w trybie eDrive.

BMW 530e iPerformance to świetny samochód osobowy, nie odstający możliwościami od wersji z napędem konwencjonalnym, a dzięki możliwości elektrycznej jazdy staje się atrakcyjny dla osób z ekologicznym podejściem do samochodów.

Galeria: BMW 530e iPerformance

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL