Audi przygotowuje się do produkcji Audi e-tron GT

2019-07-18 13:33 |

#Elektryczne #Audi #e-tron #GT
Audi przygotowuje się do produkcji Audi e-tron GT

Audi przygotowuje zakłady produkcyjne Audi Sport GmbH w Böllinger Höfe do produkcji nowego całkowicie elektrycznego modelu Audi e-tron GT, którego produkcja rozpocznie się w 2020 roku na tej samej linii, na której wytwarzane jest Audi R8.

Galeria: Audi E-tron GT Concept (2019)

Audi e-tron GT to przedstawiciel coraz bardziej popularnych modeli typu Gran Tourismo z czterodrzwiowym nadwoziem typu coupe. Charakteryzuje się płaskim, szerokim nadwoziem z dużym rozstawem osi wynoszącym 2,90 m. Mierzy 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Linia nadwozia charakterystycznie dla modeli Sportback łagodnie opada ku tyłowi przechodząc w tył pojazdu. W przedniej części wyróżniają się reflektory Matrix LED z funkcją laserowych świateł drogowych. W tylnej części całą szerokością tyłu przechodzi świetlne pasmo, które na swych końcach rozprasza się w pojedyncze segmenty diodowych świateł w kształcie klina. Cecha charakterystyczna stylistyki modeli e-tron.

Audi e-tron GT oferuje spore czterodrzwiowe wnętrze dla czterech pasażerów. Wnętrze jest nowoczesne - konsola środkowa i tablica rozdzielcza wyglądają jakby unosiły się w powietrzu. Zarówno ekran tablicy rozdzielczej, jak i ekran dotykowy zawieszony powyżej konsoli środkowej, utrzymane są w stylistyce czarnego panelu. We wnętrzu znalazły się po dwa sportowe fotele w przedniej i tylnej części - będące nawiązaniem do sportowego charakteru modelu. Ciekawostką jest to, że Audi e-tron GT posiada dwa bagażniki - tylny pojemności 450 litrów, a pod maską przednią do dyspozycji mamy dodatkowe 100 litrów.

Sportowego ducha w modelu Audi e-tron GT znajdziemy również w napędzie. 590 KM (434 kW) mocy systemowej - w modelu z napędem w pełni elektrycznym w 100% gwarantują sportowe doznania. Napęd realizowany jest za pomocą dwóch silników elektrycznych każdy odpowiada za napęd swojej osi - jeden przedniej drugi tylne gwarantując rasowy napęd quattro - elektryczne quattro. Producent zakłada imponujące osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 3,5 sekundy, do 200 km/h w około 12 sekund! Prędkość zostanie ograniczona do ok. 240 km/h - by maksymalizować zasięg, który w koncepcyjnym modelu wynosi ponad 400 kilometrów.

Energia napędowa zgromadzona jest w litowo-jonowym akumulatorze trakcyjnym o pojemności ponad 90 kWh. Akumulator jest płaski - umiejscowiony pod powierzchnią podłogi pomiędzy osiami - w efekcie jeszcze bardziej obniżając środek ciężkości samochodu.

Koncepcyjne Audi e-tron GT ma możliwość ładowania przewodowo z użyciem kabla lub bezprzewodowo - indukcyjnie. Akumulator indukcyjnie może być ładowany z mocą 11 kW - ładując się do pełna w ciągu jednej nocy. Przewodowe ładowanie jest szybsze - do naładowania akumulatora do ok. 80 procent potrzeba ok. 20 minut, dając możliwość pokonania kolejnych 320 kilometrów.

Jaka będzie wersja produkcyjna dowiemy się niedługo - faktem jest, że zapowiada się niezwykle interesująca propozycja na rynku samochodów elektrycznych.

Galeria: Audi E-tron GT Concept (2019)

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL