Hyundai Sonata ósmej generacji z napędem hybrydowym

2019-07-25 15:26 |

#Hybrid #Hyundai #Sonata
Hyundai Sonata ósmej generacji z napędem hybrydowym

Hyundai w kwietniu 2019 roku zaprezentował model Sonata ósmej generacji. Teraz do oferty dołącza wersja z napędem hybrydowym. Sonata Hybrid, pierwszy model na świecie oferujący technologię Active Shift Control (ASC), który jest również wyposażony w system paneli słonecznych.

Galeria: Hyundai Sonata HEV (2019)

Hyundai Sonata jest przedstawicielem modeli z segmentu D - oferowana jest jako czterodrzwiowy sedan. Ósma generacja nie przypomina żadnej ze swoich poprzedniczek i oddaje nowy język designu Sensuous Sportiness.

Hyundai Sonata, jako jeden z najdłużej produkowanych i odnoszących największe sukcesy modeli na globalnym rynku, ma szczególne znaczenie dla naszej firmy. Zbudowana na nowej platformie Sonata została wyposażona w zaawansowaną technologię oraz szereg najnowocześniejszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci będą mile zaskoczeni nowoczesnością i pięknem ósmej generacji tego modelu

Albert Biermann - Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group



Design Sonaty ósmej generacji jest nowoczesny i dymamiczny, atrakcyjności dodają również dopracowane detale. Przednia część przykuwa uwagę reflektorami, dzięki chromowanym akcentą sprawiają wrażenie, że sięgają aż do wysokości przedniej szyby. W modelu hybrydowym w zastosowano unikalny wzór grilla typu cross hole. Patrząc z boku Sonata wygląda jak fastback linia dachu opada ku wyjątkowemu tylnemu spojlerowi przywodząc skojarzenia ze sportowym sedanem typu GT. W tylnej części główna role odgrywają tylne lampy w kształcie liery C, połączone ze sobą podświetlanym paskiem nad którym znalazł sie logotyp Hyundaia, a pod centralnie umieszczony napis Sonata.

Za napęd hybrydowej Sonaty odpowiedzialy jest 195-konny układ Smartstream G2.0 GDi HEV - składający się z benzynowego silnika o pojemności 1999 cm3 generującego 150 KM (110 kW) mocy i 188 Nm momentu obrotowego, oraz silnika elektrycznego o mocy 51 KM (37 kW). Napęd przenoszony jest poprzez automatyczną 6-cio stopnową przekładnie.

Hyundai Sonata Hybrid wysposażony jest w szereg technologii wspierających zmniejszających zużycie paliwa. W Sonacie po raz pierwszy zastosowano technologię ASC, której zadaniem jest poprawa dynamiki jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa. ASC stosuje nowe oprogramowanie w jednostce sterownia napędem hybrydowym (Hybrid Control Unit - HCU), która następnie steruje silnikiem elektrycznym w celu wyrównania prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów, co ostatecznie skraca czas zmiany biegów o 30%. Dzięki synchronizacji, ASC nie tylko poprawia osiągi i ekonomikę samochodu hybrydowego, ale także zwiększa trwałość przekładni, minimalizując tarcie podczas zmiany biegów. Dodatkowo jako pierwszy model Hyundaia - Sonata Hybrid wyposażona jest w system dachowych paneli słonecznych, ładujących akumulator, zwiększając zasięg jazdy, jednocześnie zapobiegając niepotrzebnemu rozładowaniu akumulatora. Dachowe panele słoneczne codziennie ładujące baterie przez 6 godzin, mogą zwiększyć zasięg jazdy o 1300 km rocznie.

Na pokładzie modelu Hyundai Sonata Hybrid nie zabraknie również zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa wspierających kierowcę. Na liście wyposażenia znalazły się:
- asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA)
- asystent utrzymywania pasa ruchu (LFA).
- system ostrzegania przed kolizją.

System FCA używając przedniego radaru i kamery początkowo ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, ocenia niebezpieczeństwo kolizji i stosuje coraz większą siłę hamowania, w celu uniknięcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeń, gdy kolizja jest nieunikniona. System aktywuje się, gdy przed samochodem wykryty zostanie samochód, pieszy lub rowerzysta.

Na obecną chwilę nie wiadomo czy hybrydowa Sonata trafi na drogi Europy.

Galeria: Hyundai Sonata HEV (2019)

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL