Audi S8 - luksus i ekscytujące osiągi z miękka hybrydą

2019-07-27 13:02 |

#MHEV #Audi #S8
Audi S8 - luksus i ekscytujące osiągi z miękka hybrydą

Modele czterech pierścieni z oznaczeniem S od zawsze są utożsamiane z potężną mocą i osiągami. W połączeniu z największą limuzyną otrzymujemy luksusowy samochód i sportową dynamikę, a dzięki systemowi mild-hybrid - oszczędzamy paliwo!

Pod maską Audi S8 znalazła się prawdziwa „fabryka mocy”. Widlasty ośmiocylindrowy silnik współpracujący z systemem mild-hybrid daje znakomite osiągi w każdej drogowej sytuacji. Czterolitrowa, benzynowa jednostka TFSI z dwoma turbosprężarkami generuje 571 KM (420 kW) mocy i aż 800 Nm momentu obrotowego. Silnik sprzężony jest z systemem mild-hybrid (MHEV) z 48-woltową instalacją elektryczną, alternatoro-rozrusznikiem RSG i dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki temu limuzyna Audi może zaoszczędzić 0,8 litra paliwa na 100 km. System odłączanych cylindrów - cylinder on demand, wyłączający pojedynczo cylindry w przypadku jazdy z niskimi obciążeniami, dodatkowo wpływa na wydajność jednostki napędowej. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne - pozwalające na jazdę od łagodnego „płynięcia” luksusowego sedana, aż do dynamicznego samochodu sportowego. W połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem system za pomocą elektromechanicznych siłowników może unosić lub opuszczać każde z kół z osobna - umożliwiając kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej. Przykładowo podczas gwałtownego ruszania lub ostrego hamowania redukuje zjawisko tzw. nurkowania.

Audi S8 wyposażone jest w dynamiczny układ czterech kół skrętnych umożliwiając niezależne od siebie ustawienie kąta skrętu kół osi przedniej i tylnej. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami wchodząc w zakręt większość momentu przekazywana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu wciskając samochód w zakręt eliminując podsterowność. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i predyktywne, aktywne zawieszenie, są elementami standardowego wyposażenia nowego Audi S8.

Utrzymana w sportowym charakterze jest również elegancka stylistyka. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Na dokładkę oferowane są felgi o średnicy 21 cali.

We wnętrzu na wyposażeniu standardowym znalazły się komfortowe fotele o sportowym wyglądzie z pełną elektryczną regulacją i podgrzewaniem. Opcjonalnie mogą być doposażone w funkcje masażu i wentylacji. Naturalnie tapicerka wykonana jest ze skóry do wyboru - ze skóry Valcona lub Unikat.

Podczas jazdy kierowcę wspiera aż trzydzieści osiem w dwóch pakietach: City i Tour. Najbardziej wyróżniający jest adaptacyjny asystent jazdy będący połączeniem adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W pakiecie City stworzono system Audi pre sense 360° śledzący na bieżąco sytuację wkoło samochodu. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok wywołuje reakcję aktywnego zawieszenia - unosząc karoserię nawet o 80 mm, aby progi przyjęły większą część energii uderzenia. W pełni wyposażone Audi S8 ma pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz skaner laserowy.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL