Nadchodzi elektryczna rodzina ID

2019-08-01 17:23 |

#Elektryczne #Volkswagen #ID #ID.3 #ID.Crozz #ID.Roomzz #ID.Vizzion #ID.Buzz #ID.Buggy
Nadchodzi elektryczna rodzina ID

Volkswagen przedstawił sześć konepcyjnych modeli z elektrycznej rodziny ID. Jeszcze w 2019 roku do produkcji trafi kompaktowy ID.3, kolejne modele mają trafić do produkcji w 2020 roku. Co planuje wprowadzić Volkswagen?

Galeria: Koncepcyjna rodzina Volkswagen ID

ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

ID.3 jest pierwszym modelem rodziny ID, którego sprzedaż rozpoczęła się w maju br., a produkcja rozpocznie się jeszcze w 2019 roku. ID.3 jest przedstawicielem modeli kompaktowych o zasięgu rzędu 330-550 km (WLTP). Jest pierwszym modelem opartym na modułowej platformie MEB przeznaczoną do konstrukcji aut elektrycznych.

ID. Crozz
Volkswagen ID.Crozz
Volkswagen ID.Crozz

W elektrycznej rodzinie nie zabrakło również przedstawiciela modeli typu SUV. Koncepcyjny model premierowo pokazano w Polsce podczas MTP w Poznaniu. ID.Crozz jest połączeniem modeli typu SUV z modelami typu coupe.

Napęd elektrycznego ID.Crozz zapewnia 306-konny (225 kW) silnik elektryczny - pozwalający osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg auta na jednym ładowaniu akumulatora wynosi 500 km. Czas ładowania do 80 procent pojemności przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW to zaledwie 30 minut. ID.Crozz.

ID.Crozz będzie pierwszym modelem z rodziny ID. oferowanym na rynku w Stanach Zjednoczonych.

ID.Roomzz
Volkswagen ID.Roomzz
Volkswagen ID.Roomzz

ID.Roomzz jest kolejnym przedstawicielem modeli typu SUV, którego rynkowy debiut planowany jest w 2021 roku na rynku w Chinach. Model mierzący prawie pięć metrów długości oferowany ma być z trzema rzędami siedzeń.

Ten SUV to monolit, wydaje się stworzony z jednej bryły. ID. ROOMZZ porusza się przy tym z niezwykłą lekkością elektrycznego auta, nie emitując żadnych szkodliwych substancji

Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen



Za napęd odpowiedzialne mają być dwa silniki elektryczne napędzające stale cztery koła - o mocy systemowej 306 KM (225 kW).

Dzięki zastosowaniu akumulatora trakcyjnego o pojemności 82 kWh ID.Roomzz może przejechać do 450 km (WLTP) na jednym ładowaniu, a dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy 150 kW poziom naładowania w 80 % uzyskać można w 30 minut!

Osiągi?

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 6,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 180 km/h.

ID.Vizzion
Volkswagen ID.Vizzion
Volkswagen ID.Vizzion

ID.Vizzion jest koncepcyjnym modelem klasy wyższej - ma być flagowym modelem rodziny ID. - limuzyną przyszłości. Mierzący 5.163 mm długości, 1.947 mm szerokości i 1.506 mm wysokości posiada opływową sylwetkę, a dzięki rozstawowi osi 3.100 mm oferuje wnętrze znacznie bardziej przestronne niż w znanych dzisiaj limuzynach klasy wyższej. Model zdolny poruszać się autonomicznie planowany ma pojawić się już w 2025 roku. Elektryczny napęd na cztery koła All-new Electric zapewniają dwa silniki elektryczne: z przodu o mocy 75 kW, z tyłu o mocy 150 kW wspólnie generując moc 306 KM (225 kW).
Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 111 kWh ID.VIZZION może pokonać dystans do 665 km na jednym ładowaniu.

ID. Buzz
Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz

Nawiązujący stylistyką do modelu T1 z przed 70 lat ID.Buzz ma trafić na rynek Europy i USA w 2022 roku. Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie.

Ten Samochód jest ważnym filarem inicjatywy Volkswagena w dziedzinie aut o napędzie elektrycznym i daje poczucie jazdy Microbusem w przyszłości

dr Herbert Diess - Prezes Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe



ID.Buzz z napędem na cztery koła realizowanym poprzez silniki elektryczne o łącznej mocy 374 KM (275 kW) potrafi rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 5 sekund, a jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h.

ID.Buggy
Volkswagen ID.Buggy
Volkswagen ID.Buggy

ID. BUGGY jest interpretacją samochodu plażowego buggy cieszącego się ogromną popularnością w latach 60. i 70. w USA.

Koncepcja techniczna platformy MEB bardzo dobrze się sprawdza. Można na niej budować pojazdy różniące się rozmiarami, wielkością akumulatorów i rodzajem układu napędowego. Dzięki temu możemy stosować tę platformę do konstrukcji samochodów różniących się rodzajem nadwozia i należących do różnych klas zaspokajając w ten sposób życzenia naszych klientów. ID. BUGGY jest tego fascynującym przykładem

Frank Welsch - Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe

Galeria: Koncepcyjna rodzina Volkswagen ID

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL