Peugeot 508 z hybrydą typu plug-in już jesienią

2019-08-06 10:32 |

#PHEV #Peugeot #508 #508 SW #Zapowiedź
Peugeot 508 z hybrydą typu plug-in już jesienią

Nadchodzą nowe zelektryfikowane modele marki Peugeot. Oprócz modeli z napędem całkowicie elektrycznym pojawią się również hybrydy typu plug-in. W nowy rodzaj napędu wyposażony zostanie flagowy model Peugeot 508 zarówno w wersji sedan jak i SW.

Galeria: Peugeot 508 PHEV

Peugeot 508 jest przedstawicielem modeli zaliczanych do segmentu D, oferowany w wersji sedan i kombi (SW). Wersja sedan mierzy 4750 mm długości, 1859 mm szerokości (2079 mm wliczając lusterka) i 1403 mm wysokości. W wersji SW długość rożnie do 4778 mm. Obie wersje mają rozstaw osi równy 2793 mm - oferując przestronne wnętrze dla pięciu pasażerów. Wersja sedan oferuje 487 litrów przestrzeni bagażowej z możliwością powiększenia do 1537 litrów. W wersji kombi przewieźć można od 530 do 1780 litrów bagażu.

Wersja hybrydowa z zewnątrz odróżni się oznaczeniem "HYBRID" na słupku "C" oraz z tyłu. We wnętrzu pojawi się zaprojektowany specjalnie z myślą o modelach z napędem hybrydowym typu plug-in - i-Cockpit. Na cyfrowym wyświetlaczu zegarów system wyświetli informacje związane z napędem hybrydowym m.in. wskazanie trybu jazdy, zasięg na silniku elektrycznym, zasięg na pozostałym paliwie. Dodatkowo informacje o napędzie hybrydowym uzyskać można na pojemnościowym ekranie dotykowym o średnicy 10’’.

Za napęd hybrydowej wersji modelu Peugeot 508 odpowiedzialny będzie układ hybrydowy o łącznej mocy 225 KM (165 kW) będący połączeniem benzynowego silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) ze 110-konnym (80 kW) silnikiem elektrycznym i 300 woltowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 11,8 kWh - gwarantujący zasięg całkowicie elektryczny do 40 km (WLTP). Wysokonapięciowy akumulator umieszczony pod tylną kanapą nie ogranicza funkcjonalności, ani pojemności bagażnika. Za przekazanie napędu na przednią oś odpowiedzialna będzie nowa, elektrycznie sterowana, automatyczna, ośmiobiegowa skrzynia biegów e-EAT8.

W trakcie jazdy akumulator trakcyjny ładowany jest energią odzyskiwaną w trakcie hamowania silnikiem. Dodatkowo baterie można naładować poprzez gniazdo ładowania umieszczone w lewym tylnym błotniku. Czas potrzebny do naładowania akumulatora nie przekracza 7 godzin ładując ze standardowego domowego gniazdka 230 V. Poprzez Wallbox o mocy 7,4 kW pełne naładowanie akumulatora zajmie 1 godzinę i 45 minut.

Hybrydowy Peugeot 508 według danych wstępnych powinien zadowolić się 2,2 l benzyny na 100 km, emitując 49 g CO2 /km (WLTP). Ostateczne dane będą znane po uzyskaniu homologacji.

Galeria: Peugeot 508 PHEV

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL