Nowy Hyundai Ioniq Electric - już jesienią

2019-08-08 23:44 |

Nowy Hyundai Ioniq Electric - już jesienią

Nie wielu producentów samochodów może pochwalić się zmodernizowanymi modelami niskoemisyjnymi. Na początku 2019 roku Hyundai zaprezentował odświeżoną wersję modelu IONIQ - oferowanego w trzech wariantach ekologicznych napędów.

Galeria: Hyundai IONIQ Electric (2019)

Nowy Hyundai Ioniq Electric - już jesienią

Nie wielu producentów samochodów może pochwalić się zmodernizowanymi modelami niskoemisyjnymi. Na początku 2019 roku Hyundai zaprezentował odświeżoną wersję modelu IONIQ - oferowanego w trzech wariantach napędów niskoemisyjnych.

Hyundai IONIQ trafił na rynek w 2016 roku z trzema wersjami ekologicznych napędów - hybrydowym, hybrydowym typu plug-in oraz całkowicie elektrycznym. Kompaktowy model pięciodrzwiowego liftbacka charakteryzuje się ciekawą stylistyką nadwozia. Zmodernizowana wersja otrzymała nowy wzór na pełnej "osłonie chłodnicy", zmodernizowany przedni, nowe LEDowe reflektory, nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED. Zmienione zostały również 16-calowe aluminiowe felgi.

Hyundai IONIQ Electric w liczbach
Długość: 4 470 mm
Szerokość: 1 820 mm (2 060 mm wliczając lusterka)
Wysokość: 1 450 mm
Rozstaw osi: 2 700 mm
Ilość miejsc: 5
Pojemność bagażnika: 350 - 1410 l

Zmiany dotarły również do wnętrza. Największą nowością jest 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, który można dostosowywać do indywidualnych preferencji. System kompatybilny jest z Android Auto i Apple CarPlay. Dodatkowo nowością jest system łączności Hyundai Blue Link. Dzięki niemu podstawowe informacje o samochodzie np. stan naładowania akumulatora można sprawdzić za pomocą aplikacji na telefon. BlueLink umożliwia użytkownikom zdalne planowanie i zdalne sterowanie procesem ładowania.

Nowe modele Hyundai IONIQ zostały ulepszone zarówno pod względem łączności, jak i wyglądu. Ekologiczny Hyundai IONIQ oferuje Klientom wszystko, czego potrzebują

Thomas A. Schmid - Dyrektor Operacyjny Hyundai Motor Europe



Mająca trafić jesienią 2019 roku wersja elektryczna napędzana będzie nowym mocniejszym 136-konnym (100 kW) silnikiem elektrycznym zapewniającym 295 Nm momentu obrotowego. Również wzrasta pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego do 38,3 kWh (wobec obecnych 28 kWh). Według założeń zasięg ma wynieść do 294 kilometrów (WLTP).

W zmodernizowanym modelu Hyundai IONIQ Electric nie zabraknie aktywnych systemów wspomagających kierowcę, które mogą wykrywać pieszych i rowerzystów inicjując hamowanie awaryjne w razie zagrożenia, aktywny tempomat zachowa odległość od pojazdu poprzedzającego, aktywny asystent pasa ruchu zawsze utrzymuje samochód na środku pasa.

Na obecną chwilę producent nie przedstawił cen na polski rynek.

Galeria: Hyundai IONIQ Electric (2019)

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL