Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in

2019-08-14 17:11 |

#PHEV #Porsche #Cayenne #Cayenne Coupe #E-Hybrid
Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in

Porsche poszerza gamę modeli ze zelektryfikowanym napędem dodając flagową wersję w rodzinie SUVów Cayenne z napędem hybrydowym typu plug-in. Oto Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

Galeria: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Jak łatwo się domyślić wersja Turbo S musi zaskakiwać wydajnością. Flagowa wersja hybrydowa dysponuje mocą systemową równą 680 KM (500 kW) i momentem obrotowym wynoszącym aż 900 Nm(!) dostępnym tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Dzięki temu Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid jest najmocniejszym modelem w rodzinie Cayenne.

W skład hybrydowego układu napędowego wchodzi czterolitrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym o mocy 550 KM (404 kW) oraz elektryczny silnik o mocy 136 KM (100 kW) połączonymi z 8-stopniową przekładnią Tiptronic S. Energia magazynowana jest w umiejscowionym pod podłogą bagażnika akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 14,1 kWh.

Wersja Turbo S E-Hybrid dostępna jest w dwóch werajach nadwoziowych - Cayenne oraz Cayenne Coupe. Obie odmiany charakteryzują się znakomitymi osiągami - przyspieszając do setki w zaledwie 3,8 s i rozpędzając się maksymalnie aż do 295 km/h. Średnie spalanie wg NEDC oscyluje w granicach 3,7-3,9 l/100 km.

W trybie całkowicie elektrycznym Cayenne Turbo S E-Hybrid może pokonać do 40 km, z maksymalną prędkością 135 km/h. Akumulator można naładować za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, w ciągu 2,4 godziny. Używając domowego gniazdka 230 V ładowanie trwa około 6 godzin.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé już standardowo otrzymują bogate wyposażenie. Na liście znalazły się m.in.: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze Aero wraz z nakładkami nadkoli w kolorze nadwozia, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono. Dodatkowo wszystkie modele Cayenne są wyposażone w LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu.

Jedynym minusem nowego Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid jest cena, która zaczyna się od 843 tys. zł za Cayenne Turbo S E-Hybrid, za wersję z nadwoziem Coupe zapłacić trzeba minimum 864 tys. zł.

Galeria: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL