Hybrydowy Lexus ES liderem segmentu w ADAC Ecotest 2019

2019-08-31 09:00 |

#HEV #Lexus #ES #300h #ADAC Ecotest
Hybrydowy Lexus ES liderem segmentu w ADAC Ecotest 2019

Debiutujący po raz pierwszy na rynku europejskim w 2019 roku Lexus ES siódmej generacji dostępny z napędem hybrydowym czwartej generacji udowodnił w teście zużycia paliwa i emisji spalin ADAC Ecotest 2019, że jest oszczędny i ekologiczny. Lexus ES 300h otrzymał cztery gwiazdki na pięć możliwych stając się liderem w klasie wyższej średniej.

Wprowadzona na rynki europejskie hybrydowa odmiana Lexusa ES 300h oferowana jest z hybrydowym układem napędowym czwartej generacji, w którym nacisk położono na niskie zużycie paliwa, wysokie osiągi oraz minimalną emisję. Hybrydowa jednostka napędowa składa się z pracującego w cyklu Atkinsona 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 178 KM (131 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 120 KM (88 kW) tworząc układ napędowy o mocy systemowej 218 KM (160 kW).

W badaniu przeprowadzonym przez ADAC średnie spalanie wyniosło jedynie 5,5 l/100 km! W cyklu miejskim, gdzie układ hybrydowy jest w pełni wykorzystywany Lexus ES 300h uzyskał wynik rzędu 4,3 l/100 km! To znakomite wyniki w tej klasie aut.

Samoładujące się hybrydy Lexusa poruszają się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez połowę czasu jazdy w miejskich warunkach – bez względu na długość trasy i bez potrzeby ładowania baterii trakcyjnej z zewnętrznej sieci.

Począwszy od 2003 roku ADAC Ecotest pomaga konsumentom całościowo ocenić samochody pod względem wpływu na środowisko. Każdy testowany samochód otrzymuje określoną liczbę gwiazdek w zależności od emisji dwutlenku węgla oraz zanieczyszczeń objętych ustawowymi ograniczeniami, takich jak tlenek węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe. W testach ADAC wszystkie rodzaje napędów i paliw są oceniane w ten sam sposób.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL