Taycan - pierwszy elektryczny model ze stajni Porsche

2019-09-05 00:56 |

#Elektryczne #Porsche #Taycan #Premiera
Taycan - pierwszy elektryczny model ze stajni Porsche

Na trzech kontynentach jednocześnie - producent sportowych i luksusowych samochodów - Porsche zaprezentował swój pierwszy sportowy model z napędem całkowicie elektrycznym. Oto nowa era zapoczątkowana modelem Porsche Taycan.

Galeria: Porsche Taycan - premiera

Na ten moment czekaliśmy - Porsche zaprezentowało swój pierwszy w gamie model z napędem całkowicie elektrycznym. Porsche Taycan - czterodrzwiowy sportowy sedan ze sportowym zacięciem - jest prawdziwym modelem Porsche w świecie elektromobilności.

Taycan łączy nasze dziedzictwo z przyszłością. Kontynuuje historię sukcesu naszej marki – marki, która od ponad 70 lat fascynuje i porusza ludzi na całym świecie. Ten dzień wyznacza początek nowej ery

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG



Niemiecki producent wejście na rynek samochodów elektrycznych rozpoczął z przytupem prezentując najmocniejsze modele Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo.

Flagowy model Porsche Taycan Turbo S zachwyca osiągami - w trybie overboost oferuje moc maksymalną rzędu 761 KM (560 kW). W przełożeniu na osiągi oznacza to 260 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie do setki w czasie... 2.8 sekundy! Skromniejsza wersja Porsche Taycan Turbo oferuje 680 KM (500 kW) mocy i nieco gorsze przyspieszenie do setki w... 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi również 260 km/h. Zgodnie z pomiarem wg WLTP - zasięg nowego elektrycznego Porsche Taycan wynosi 412 km dla wersji Turbo S oraz do 450 km dla wersji Turbo.

Obie wersje wyposażone są w dwa efektywne silniki elektryczne - pracujące jeden przy przedniej osi, drugi przy tylnej napędzając wszystkie cztery koła. Ponadto przy tylnej osi zastosowano dwustopniową przekładnię - to innowacja opracowana przez Porsche. Pierwszy bieg umożliwia jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego, a drugi - o długim przełożeniu - zapewnia wysoką efektywność i równie wysokie rezerwy mocy.

Taycan jest pierwszym samochodem seryjnym z zastosowanym napięciem systemowym aż 800 V - co okazuje się ogromną zaletą - skracając czas ładowania akumulatora. Potrzeba niewiele ponad 5 minut postoju na stacji ładowania o wysokiej mocy aby naładować akumulator energią potrzebną na pokonanie dystansu 100 km!

Producent rozpoczął również przyjmowanie zamówień na elektrycznego Porsche Taycan. Za wersję Turbo trzeba zapłacić około 650 000 zł. Flagowa wersja Porsche Taycan Turbo S rozpoczyna się od... 790 000 zł.

Światowa premiera Porsche Taycan odbyła się w tym samym czasie na trzech różnych lokalizacjach: Ameryce Północnej, Chinach i Europie. To najważniejsze rynki dla nowego elektrycznego samochodu sportowego.

Słabsze odmiany Porsche Taycan zapowiadane są jeszcze w tym roku, zaś Taycan Cross Turismo zadebiutuje pod koniec przyszłego roku.

Galeria: Porsche Taycan - premiera

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL