Produkcyjna wersja modelu Honda e

2019-09-13 18:00 |

#Elektryczne #Honda #e #Premiera
Produkcyjna wersja modelu Honda e

Podczas trwającego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2019 japońska marka prezentuje seryjną wersję elektrycznego modelu nowej generacji - Honda e. Model jest elementem strategii elektryfikacji europejskiej gamy modeli.

Galeria: Honda e

Nowy elektryczny model Hondy w końcu doczekał się produkcyjnej wersji. Samochód z charakterystycznym połączeniem stylistycznej prostoty i funkcjonalności jest uzupełnieniem współczesnego miejskiego stylu życia.

Z zewnątrz model charakteryzuje się gładkością, dzięki czemu posiada wzorową aerodynamikę co przyczynia się do ciszy we wnętrzu. Dzięki zastosowaniu wysuwanych klamek drzwi udało się uzyskać niezakłócone powierzchnie boczne, zaś dzięki zastosowaniu w zamian za tradycyjne lusterka niewielkich kamer uzyskano płynne przejście między przednią szybą a słupkiem A. W przedniej części standardowy grill zastąpił czarny panel zwieńczony okrągłymi LEDowymi reflektorami. Ten sam element stylizacyjny znalazł się również z tyłu pojazdu.

Nowoczesne cyfrowe wnętrze wyposażono w zajmujący całą szerokość, poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami, dający dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego. Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej zajmują dwa główne ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Z usług i aplikacji można korzystać również za pomocą poleceń głosowych - Honda Personal Assistant jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Dzięki światowej premierze Hondy e robimy dziś kolejny krok w kierunku realizacji naszej „Elektrycznej Wizji”… To wyjątkowy pojazd elektryczny, który mogła opracować tylko Honda

Katsushi Inoue, dyrektor operacyjny i prezes zarządu Honda Motor Europe



Do napędu elektrycznej Hondy e producent przewidział dwa warianty zespołów napędowych o mocy 136 KM (100 kW) lub 154 KM (113 kW) z momentem obrotowym wynoszącym 315 Nm, przenoszonym na... tylną oś. Akumulator trakcyjny o pojemności 35,5 kWh pozwala przy pełnym naładowaniu na pokonanie do 220 km. Dzięki możliwości szybkiego ładowania 80% pojemności baterii można "zatankować" już w 30 minut.
Honda e doskonale poradzi sobie w środowisku miejskim dzięki dobrej dynamice, przyspieszając do setki w ok. 8 sekund.

Podczas IAA 2019 Honda ogłosiła również swoje plany elektryfikacji europejskich modeli. Według założeń strategii „Electric Vision” pełna gama modeli samochodów Hondy będzie wyposażona w zelektryfikowane układy napędowe już w roku 2025.

Galeria: Honda e

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL