Luksusowe nowe Audi A8 L pali mniej jak 3 litry na setkę!

2019-10-21 17:16 |

#PHEV #Audi #A8 L #60 TFSI e quattro
Luksusowe nowe Audi A8 L pali mniej jak 3 litry na setkę!

W dobie zmieniającego się świata motoryzacji zelektryfikowane układy napędowe trafiają do samochodów luksusowych, oferując nadal znakomite osiągi, komfort jazdy, dodatkowo dbając o środowisko. Nowe Audi A8 L 60 TFSI e quattro z napędem hybrydowym typu plug-in potrafi spalić mniej jak trzy litry benzyny na 100 km!

Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Audi A8 L 60 TFSI e quattro niemiecki producent wprowadza napęd hybrydowy typu plug-in do klasy luksusowej. Audi A8 w wetsji L mierzy 5302 mm długości, 1945 mm szerokości, 1485 mm wysokości, oraz rozstaw osi równy 3128 mm. Oferuje możliwość podróży w komfortowych warunkach, dzięki sporej ilości miejsca, wysokiej jakości wykonania, zaś opcje wyposażenia są prawie nieograniczone.

Audi A8 L 60 TFSI e łączy w sobie wydajny silnik spalinowy z dużej mocy silnikiem elektrycznym. Spalinowy silnik to trzylitrowa turbodoładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim jednostka TFSI wyposażona w filtr cząstek stałych. Sześciocylindrowy widlasty silnik generuje moc rzędu 340 KM (250 kW) i 500 Nm momentu obrotowego i posiada certyfikat zgodności z normą emisji spalin Euro 6d TEMP. Za napęd elektryczny odpowiada permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 136 KM (100 kW) oraz momentem oborotowym równym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic przekazującą stale napęd na cztery koła.

Podsumowując Audi A8 L 60 TFSI e quattro dysponuje mocą systemową rzędu 449 KM (330 kW) i systemowym momentem obrotowy aż 700 Nm. Do setki rozpędza się w 4,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną 250 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym możemy podróżować z prędkością do 135 km/h z możliwością pokonania 46 km bezemisyjnie (WLTP). Ogromnym zaskoczeniem jest zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej - ta ogromna luksusowa limuzyna potrafi zadowolić się nawet 2,5 litrami benzyny na 100 km! Za niskim zużyciem paliwa w parze idzie również niska emisja CO2 w granicach 57-61 g/km (NEFZ).

Skąd tak znakomite wyniki? Strategia napędu hybrydowego typu plug-in jest tak ułożona, by kierowca A8 mógł pokonywać większość codziennych przejazdów w trybie elektrycznym. W czasie jazdy elektronika mocy przetwarza prąd stały czerpany z akumulatora wysokiego napięcia w prąd trójfazowy zaopatrujący silnik elektryczny, który podczas rekuperacji pracuje jako alternator i ponownie magazynuje prąd stały w akumulatorze. Wysokonapięciowy akumulator (385 V) umieszczony został pod podłogą bagażnika i jest w stanie zmagazynować 14,1 kWh energii elektrycznej. Dodatkowo na wyposażeniu standardowym limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in znajduje się tzw. kabel mode 3 do ładowania w publicznych terminalach ładujących.

Za parę tygodni Audi zapowiada kolejne zelektryfikowane modele z rodziny A8 z napędem hybryda typu plug-in tym razem w wersji ze standardowym rozstawem osi.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL