Samochody dostawcze Renault otrzymają napęd wodorowy

2019-10-22 19:50 |

#Hydogen #Renault #Kangoo Z.E #Master Z.E.
Samochody dostawcze Renault otrzymają napęd wodorowy

Renault rozszerza paletę bezemisyjnych układów napędowych w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Oprócz samochodów z napędem całkowicie elektrycznym już pod koniec 2019 roku oferta rozszerzy się o Renault Kangoo ZE Hydrogen z napędem wodorowym. W 2020 o napęd wodorowy wzbogaci się również oferta Renault Mastera.

Galeria: Renault Kangoo i Renault Master z napędem wodorowym

Wykorzystanie wodoru jako paliwa w motoryzacji niesie za sobą wiele korzyści - otrzymujemy całkowicie bezemisyjne samochody, a dzięki szybkości tankowania wodoru, które zajmuje 5-10 minut wyeliminowano ograniczony zasięg. Renault od 2014 roku testował technologię napędu samochodów za pomocą wodorowych ogniw paliwowych.

Jeszcze przed końcem 2019 roku do oferty zostanie wprowadzone Renault Kangoo ZE Hydrogen - którego planowany zasięg wyniesie 370 km - dla porównania napędzany wyłącznie energią z akumulatorów Kangoo ZE posiada zasięg 230 km (WLTP). Napędzane wodorem Kangoo waży zaledwie 110 kg więcej od elektrycznej wersji. Pojemność przestrzeni ładunkowej wyniesie 3,9 m3.

Większy dostawczak z napędem wodorowym Renault Master ZE Hydrogen ma trafić do oferty w pierwszej połowie 2020 roku, oferując 350 km zasięgu - to aż trzy razy więcej od w pełni elektrycznej wersji. Renault Master ZE Hydrogen będzie oferowany jako dwie wersje furgonu, oraz dwie wersje podwozia do zabudowy. W wersji furgon pojemność ładowni wyniesie od 10,8 m3 do 20 m3 przy wzroście masy o 200 kg.

Samochody użytkowe napędzane wodorem odpowiadają wymaganiom profesjonalistów ceniących ekologiczną jazdę samochodem całkowicie bezemisyjnym. Dodatkowym ich atutem jest wyeliminowanie problemu zasięgu, ponieważ nie straszne są dla nich dalekie podróże.

Galeria: Renault Kangoo i Renault Master z napędem wodorowym

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL