Nowość w gamie zelektryfikowanych modeli: Audi A6 55 TFSI e quattro

2019-10-29 09:50 |

#PHEV #Audi #A6 #A6 55 TFSI e quattro #Plug-in
Nowość w gamie zelektryfikowanych modeli: Audi A6 55 TFSI e quattro

W ostatnich miesiącach Audi zasypuje nas nowymi modelami wyposażonymi w zelektryfikowane układy napędowe, konsekwentnie rozbudowując gamę samochodów o niskiej emisji. Tym razem padło na limuzynę Audi A6, która otrzymała napęd hybrydowy typu plug-in.

Audi rozpoczyna przedsprzedaż na rynku niemieckim kolejnego modelu wyposażonego w hybrydowy układ napędowy z rodziny „TFSI e”. Oto nowe Audi A6 55 TFSI e quattro.

A co dokładnie kryje się pod oznaczeniem modelu Audi A6 55 TFSI e quattro? Wydajny hybrydowy układ napędowy składający się z silnika spalinowego i elektrycznego generujący łączną moc 367 KM (270 kW) i oferujący już przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. aż 500 Nm! Jednostka spalinowa to dwulitrowy, czterocylindrowy, benzynowy silnik z rodziny TFSI dysponujący 252 KM (185 kW) mocy. Elektryczny silnik o mocy 143 KM (105 kW) zintegrowany został z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic przekazującą napęd na cztery koła. Energia magazynowana jest w litowo-jonowym akumulatorze trakcyjnym o pojemności 14,1 kWh. Akumulator został umieszczony w tylnej części pojazdu w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.

Osiągi? Nikogo już chyba nie zdziwi prędkość maksymalna modelu Audi A6 TFSI 55 e quattro, która ograniczona została do 250 km/h, zaś w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 135 km/h. Samochód do setki przyspiesza w 5,6 sekundy. Hybrydowa A6-tka ma wyraźnie sportowy charakter, który dodatkowo podkreśla stylistyka nadwozia... Tutaj wykorzystano czarny pakiet stylistyczny S line - czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby, dopełnione 19-calowymi felgami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi - podkreślają sportowe zacięcie.

Napęd Audi A6 55 TFSI e quattro został skonstruowany w taki sposób, aby większość codziennych przejazdów pokonywać wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zasięg auta na silniku elektrycznym może wynieść nawet 53 kilometry (WLTP) . Podczas postoju Audi A6 55 TFSI e quattro na publicznej stacji ładowania przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla całkowicie wyczerpany akumulator trakcyjny można naładować w czasie ok. dwóch i pół godziny (z mocą 7,4 kW).

Podczas jazdy kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy:
- EV - dla jazdy w pełni elektrycznej,
- Hybrid - dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu,
- Hold - oszczędzający energię elektryczną.

Według danych producenta Audi A6 55 TFSI e quattro w jeździe mieszanej powinno spalić w granicach 1,9 - 2,1 l benzyny na dystansie 100 km, emitując 43-47 g/km CO2.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL