H2.City Gold - autobus z napędem wodorowym Toyoty

2019-11-01 08:25 |

#Hydrogen #Toyota #CaetanoBus #H2.City Gold #Autobus
H2.City Gold - autobus z napędem wodorowym Toyoty

Podczas odbywających się w październiku w Brukseli targów BusWorld 2019 CaetanoBus SA zaprezentował pierwszy egzemplarz autobusu H2.City Gold, wyposażonego w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty, który... pochodzi z Toyoty Mirai.

Toyota Motor Europe i CaetanoBus SA - największy producent autobusów w Portugalii - od 2018 roku współpracują w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór. Jednak to nie pierwszy wspólny projekt producentów, ponieważ Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

CaetanoBus to nasz wieloletni partner, którego atutami są znaczne możliwości technologiczne i dobra znajomość rynku., dlatego postanowiliśmy wspólnie rozwijać sprzedaż napędów na ogniwa paliwowe w Europie

dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe



Od 2018 roku zespół specjalistów Toyota Motor Europe i CaetanoBus prowadzi prace rozwojowe nad nowym autobusem wodorowym, który udowadnia, że napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai może być z łatwością przystosowany także do znacznie większych pojazdów.

Autobus miejski H2.City Gold
Autobus miejski H2.City Gold


Autobus miejski H2.City Gold jest wyposażony w zestaw ogniw paliwowych umieszczony na dachu oraz 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km. Autobusy zasilane ogniwami paliwowymi są znakomitym rozwiązaniem na nowo definiując możliwości użytkowe bezemisyjnych pojazdów nie zakłócane przez długi czas ładowania.

Nasza współpraca z Toyotą trwa od wielu lat. Rozszerzenie jej o autobusy miejskie na ogniwa paliwowe przeznaczone na europejski rynek pozwala nam zademonstrować nasze światowej klasy możliwości technologiczne i inżynieryjne

José Ramos - prezydent Salvador Caetano Indústria



H2.City Gold produkcji CaetanoBus jest drugim autobusem wykorzystującym wodorowy napęd Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy. Planowane rozpoczęcie sprzedaży rozpocznie się w połowie 2020 roku.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL