Solaris prezentował nowości na targach Busworld 2019

2019-11-02 12:37 |

#Elektryczne #Hydrogen #Solaris
Solaris prezentował nowości na targach Busworld 2019

Solaris od lat jest pionierem na europejskim rynku w dziedzinie autobusów z napędem alternatywnym stale rozwijając swoje portfolio. Podczas minionych w październiku targów Busworld 2019 w Brukseli polski producent autobusów zaprezentował trzy nowości. Wszystkie prezentowane pojazdy to autobusy bezemisyjne.

Solaris Urbino 18 electric

Model przegubowego Urbino 18 electric jest znany wielu przewoźnikom, jednak prezentowany model wyposażony został w nowość - baterie nowej generacji Solaris High Energy+. Nowe baterie cechują się się bardzo wysoką gęstością energii co realnie przekłada się na zwiększenie zasięgu, który teraz wyniesie ponad 200 km na jednym ładowaniu, niezależnie od warunków drogowych i klimatycznych. W Urbino 18 electric zamontowano 7 packów baterii o łącznej pojemności około 553 kWh. Trzy packi baterii umieszczono z tyłu pojazdu, 4 zaś na dachu pierwszego wagonu. Ładowanie baterii może odbywać się zarówno poprzez złącze plug-in, ale także z wykorzystaniem pantografu.

Solaris zaprezentował Urbino 18 electric wyposażony w szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), znacznie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki Mobileye Shield+ system inteligentnych kamer nieustannie monitoruje tzw. martwe pola i za pomocą alarmów dźwiękowych i wizualnych informuje kierowca o potencjalnych kolizjach z pieszymi czy rowerzystami. Collision Mitigation System - to system inicjujący automatyczne hamowanie, gdy radar wykryje zagrożenie ewentualnego zderzenia czołowego. Dodatkowym elementem poprawiającym bezpieczeństwo jest zastąpienie tradycyjnych lusterek bocznych autobusu kamerami, zapewniającymi lepszą widoczność zarówno w silnym słońcu jak i podczas opadów, oraz nocą.
Dla zwiększenie efektywności energetycznej pojazdu Urbino 18 electric wyposażony jest w układ klimatyzacji z pompą ciepła CO2, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.
Nowością jest również zastosowanie falownika trakcyjnego wykonanego w nowatorskiej technologii SiC, czyli z wykorzystaniem węgliku krzemu. Dzięki temu urządzenie jest przystosowane do działania przy wyższych napięciach, częstotliwościach i temperaturach, co z kolei wpływa na znaczne zmniejszenie masy i wielkości przetwornicy mocy oraz ogólny wzrost wydajności systemu.

Portal Samochodów Niskiej Emisji

Copyright 2019

Partner techniczny TMNET.PL